Los Angeles

Da er vi i gang med turen vår, og vi har allerede vært i Los Angeles i fire dager.

En spent familie og bittelitt bagasje før avreise fra Sola

Reisen ble vel omtrent som jeg hadde forestilt meg at den ville bli med en ettåring som har lært å gå, og det vil si slitsom. Det begynte bra med en rolig kjøretur til Sola, lite folk på flyplassen og en grei flytur til London. Terminalbytte og laaang gåtur til gaten var omtrent det vi rakk før det var tid for neste flytur. Og det var da slitet begynte. Kort oppsummert hadde vi ei minstesnuppe som ikke var interessert i å sove selv om hun, mammaen og pappaen var trøtte, og hun ville i hvert fall ikke sove i babysenga vi fikk på flyet. Jaja, vi kom oss omsider frem og fikk hentet leiebilen vår. Vi har mye bagasje og vi var derfor spent på om vi ville få plass til all bagasjen i bilen, men det gjorde vi faktisk. Godt vi ikke lot oss overtale til å oppgradere til en bil med større bagasjeplass! Ungene elsker forresten bilen vår, en Dodge Grand Caravan. Skyvedører og armlener så var de solgt;) og Touranen vår er som en miniputtbil i forhold.

Tirsdag, første dagen vår her, ble det Disneyland. Hotellet vårt ligger bare ca 5 minutter å gå fra inngangen, klapp på skulderen til meg selv for det hotellvalget;) litt for mye folk og dertilhørende køer i Disneyland, men vi holdt ut i ca 6,5 t før vi lusket slitne og døgnville tilbake til hotellet. Noen attraksjoner fikk vi med oss denne dagen, andre må vi prøve å få fastpass til neste gang vi skal der(vi gidder nemlig ikke å stå en halvtime i kø!).

Onsdag gikk turen til Hollywood og Beverly Hills.

Magisk!

Hollywood Wax Museum

Vi fant en president;)

Se hvem som lusket rundt på Walk of Fame!

Walk of Fame

Verdens høyeste mann, er det mulig??

Morsomt skyggebilde av familien. Mye gøy på Ripley's belive it or not.

Kunne ha flyttet inn i et par av husene i Beverly Hills ja;)

Torsdag var vi i California Adventure park. Denne parken ligger vegg i vegg med Disneyland, og tilhører vel Disneyland den også.
Lita jente som helst vil tusle rundt selv, og det betyr som oftest motsatt vei av der vi skal...
    Berg- og dalbanen i bakgrunnen var gøy:)

Cars-land, kult bygget Radiator Spring

I dag har vi hatt en herlig dag på Venice beach og Santa Monica beach. Vi leide oss sykler på Venice og syklet til Santa Monica. Der er nok ikke mer enn ca 20-25 minutter å sykle en vei, men vi tok oss noen stopp langs veien og plutselig hadde det gått seks timer;) Masse god sjøluft på denne gjengen i dag!

Fantastisk flott sykkelvei og utrolige omgivelser å sykle i!!

Lunch på lekeplass langs veien

Gøy med sand

Da vi kom til Santa Monica måtte vi selvsagt opp på piren og tivoliet der.

Vi har også fått oss et par turer på Walmart som er en diger butikk med både mat og det meste annet, noe a la coop obs. Matvareutvalget er imponerende stort, gøy å se på. Malene viser gode (eller dårlige?) shoppinggener når vi er her... Jeg må si jeg er veldig glad for at ungene har egne feriepengebudsjetter;)

Vi har slitt med tidsforskjellen, men det begynner å gå seg til nå. Det har vært tidlige kvelder, våkne unger nattestid og tidlige morgener. Godt er det at vi bare skal stille klokka to timer tilbake når vi kommer til Rarotonga.

I morgen er planen å gå tidlig til Disneyland, ta oss noen timers siesta på hotellet med litt bading og avslapning midt på dagen, og så gå tilbake til Disneyland sent på ettermiddagen for å få med oss fyrverkeriet kvart på ni. Ungene(og egentlig ikke vi voksne heller) orker ikke å være der fra kl ni på morgenen til kl ni på kvelden.

Søndag er det avreisedag, men siden flyet vårt til Rarotonga ikke går før kl elleve på kvelden tar vi noen timer i California Adventure Park før vi kjører til flyplassen. Da venter en ti timer lang flytur før vi ankommer paradis. Og det er da eventyret for alvor begynner! Visst er Los Angeles en kjempekul by og vi ville ikke vært foruten disse opplevelsene, men med fire unger og deriblant en egenrådig ettåring som gjerne vil gå fritt omkring tror jeg Rarotongalivet passer oss bedre enn storbylivet.

Da tror jeg at det er på tide å runde av dette laaange innlegget fra LA, neste gang det blir blogging er vi nok på Rarotonga:)