Ennå ei uke ved veis ende

Så var det allerede gått en uke siden forrige bloggoppdatering, ukene flyr av sted … Selina undrer seg også over dette til stadighet; hvordan det kan ha seg at ukene går så fort her. Vi har ikke kommet frem til noe svar foreløpig;)

Nå er i hvert fall Geir frisk igjen, men det tok noen dager. Var nok influensa han han fikk seg, siden han verket og var kraftløs i kroppen i tillegg til feber, hodeverk og sår hals. Heldigvis ble ikke flere syke, og vi krysser fingrene for at vi har hatt det vi skal av sykdom her.

Mandag gikk jeg i barnehagen med minstejentene siden Geir ikke var i form. Vanligvis er det Geir som tar dem med slik at Adrian og jeg får fred og ro i huset til å gjøre skolearbeid. Mandag byttet vi roller og det var greit for meg også å se hvordan barnehagen er. Ganske mange lekeapparater ute og mye leker inne, men alt er ganske gammelt. Barnehagen er åpen fra kl 8-12, og det er både barn som kommer med foreldrene sine slik som Malene og Mathea gjør og barn som er der alene. Det virker ikke som det er så veldig mye pedagogisk arbeid som foregår der, så jeg tror nok at vi skal være godt fornøyd med barnehagene i Norge ogsåJ

Tirsdag, onsdag og torsdag gikk i samme tralten som vanlig. Alarmen som går halv sju, litt slumring før det er opp å vekke Selina. Hun sykler til skolen ca halv åtte, skolen begynner kl åtte. Geir og jentene går(eller det vil si tar bussen eller sitter på med naboen) til barnehagen en gang mellom åtte og ni. Da setter Adrian og jeg oss ned med skolearbeid og jobber i to til tre timer. Mellom elleve og tolv er de andre tilbake fra barnehagen. Varierer litt om vi bare blir hjemme til Selina kommer fra skolen litt over kl to eller om vi tar oss en trilletur eller går til byen og handler litt. Middag pleier vi som oftest å spise når Selina kommer fra skolen. På ettermiddagen er vi av og til og bader i bassenget på hotellet, tar vi bussen til ei strand, tar en trilletur for å kjøpe is eller vi blir bare rundt dørene og slapper av. Hvis nabogutten er hjemme havner ofte alle ungene i den digre hagen deres der de leker med ball, kaster frisbee eller leker gjemsel. Rett og slett rene idyllen, og jeg har flere ganger sett dem leke i hagen i kveldingen og tenkt på kulden og regnet hjemme. Passer meg ypperlig at det er vår når vi kommer hjemJ Innen klokka er åtte er som regel de to minste i seng, mens Selina og Adrian er i seng til halv ni. Og så kan de voksne krepere i sofaen(bortsett fra kveldene når Geir baker rundstykker da), trøtte etter en varm, lang dag med masse nye opplevelser, søskenkrangling, søskenkjærlighet og en visshet om at dette er en opplevelse for livet<3

Black Rock. Ikke dumt en onsdag ettermiddag i slutten av februar:)


































Adrian har hatt så lyst til å bli med i barnehagen en dag for å se hvordan det er der, så etter å ha forhørt seg med barnehagen om at det var i orden tok Geir ham med seg på fredag. Det var så klart massevis av nyttige ting jeg kunne ha bedrevet med de timene jeg fikk for meg selv, men jeg valgte en skikkelig egotripp og tok med meg bok og musikk og tilbragte to og en halv time all by myself på stranda. Luksus!!! Ulempen var jo at jeg begynte på en bok og det betyr besettelse for meg. Så nå har jeg lest 400 sider i løpet av fredag, lørdag og søndag, men har fremdeles 100 igjen. Hadde det ikke vært for dette blogginnlegget hadde jeg sittet med nesa i boka nå, vær dere sikre. Men i morgen, da skal den lese ut! Nå vil jeg bare bli ferdig med den slik at jeg igjen kan være en tilstedeværende mamma og kone;) For øvrig er det Flaskepost fra P av Jussi Adler-Olsen jeg leser, veldig spennende bok

Venter forventningsfullt på bussen. Tenk, noen timer for meg selv på stranda!
.
Aaah, fantastisk fredag formiddag!!!!


































Lørdag morgen ble jeg med fruen i den polske familien på markedet halv åtte. Godt å få gjort unna litt markedshandling i fred og ro uten unger, og de beste varene er også å få tak i tidlig. Vi kjøper en del brød der. Noen som leverer brød til de flotte og dyre hotellene på øya selger disse brødene på markedet på lørdager slik at også vi andre som ikke bor så standsmessig kan få tak i annet brød enn det myke skvipet av et toastbrød de selger i butikkene. Brødet holder seg nøyaktig like mykt i dager etter at det er blitt åpnet, så noe må brødene være tilsatt.  Etter at jeg var tilbake var det ikke så lenge før jeg igjen satte kursen mot markedet, men da med hele familien. Vi var der et par timer, ruslet rundt, spiste is og så på folkelivet. På kvelden kom den polske familien på besøk til oss og vi spiste pizza, vannmelon, mango, lørdagsgodis og selvåpnet kokosnøtt.

På markedet, Mathea sover i bæreselen.















På bussen på vei hjem fra markedet.



















I dag har vi vært på båttur i lagunen. Vi snorklet, spiste lunch på ei øy vi gikk i land på og badet. En fin turJ
Malene, jeg og et herlig vann:)






















Øya vi var i land på

















Etter at vi kom tilbake fra båtturen har vi tatt det med ro hjemme, bortsette fra en tur på butikken for å kjøpe is. Og så har Adrian vært inne hos Abel og lekt litt. Nå sover ungene og det er det sannelig ikke så lenge til mammaen og pappaen deres også skal. 

Geir åpner kokosnøtt





En hund som gjerne vil være vår. Den dilter etter oss de fleste plasser og er
egentlig veldig uskyldig.


Dragefrukt vi kjøpte på markedet. Falt i hvert fall i smak hos noen,
 men ikke hos meg...




PS! Ser på forhåndsvisningen at det skjer noe rart med tekst og bilder, teksten hopper opp ved siden av bildet. Klarer ikke å rette det, for når jeg skriver innlegget er det ikke slik som dette. Så dere får leve med det;)




Kommentarer

  1. Ser fantastisk ut! Ingenting er vel bedre en et par timer alene på sofaen med ei god bok...eller stranda for din del ;-)
    Jeg har begynt vinterferien og ungene er i barnehagen. Alenetid iom at Rune sover :-) Han blir bedre for hver dag. Delmålet er Hågåsen i påsken :-)
    Hils dine! ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, godt med litt tid alene med ei bok:) hadde det bare ikke vært for at jeg blir så besatt på å lese ferdig boka... Godt at Rune blir bedre, og at det er sen påske i år:)

      Slett
  2. For noen fantastiske bilder! Ser ut som dere er i paradis;-) og skjønner ut i fra det jeg leser at dere har det helt topp! Jeg er ofte innom for å se om du har lagt ut noe nytt. Kos dere! Og Flaskepost fra P- knallgod;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig fint her:) er litt uvirkelig å slenge seg ut i det klare, turkise vannet. Fikk heldigvis lest ut boka i går kveld, måtte ha meg noen pustepauser innimellom på slutten;)

      Slett
  3. Og god vinterferie til dere begge:)

    SvarSlett
  4. herremind så brune dere er blitt alle sammen der nede dere har fått skikkilig farge :)
    MVH simone

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sol her nesten hver dag, og selv om vi ikke soler oss så mye så får vi jammen farge allikevel;)

      Slett
  5. Det ser ut som dere har det helt fantastisk! Gode dere er som lever ut drømmen:-) Så godt at Selina fikk komme i en fin klasse med en snill lærer!
    Nicolai sa senest i dag: "eg savne vennen min, kå ti kjeme Malene heim, ho å Georg e bestevennen min." Jeg måtte vise han bildene her inne og han syns hun var heldig som kunne bade så masse :-) Nyt tia
    Hilsen Anne Tora og Nicolai

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå, skjønne Nicolai<3 vi nyter og nyter, og synes at vi er kjempeheldige som får oppleve dette:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dager i USA og starten på vårt Rarotongaliv

Litt mer om paradisøya vår, og vår siste dag der

Ikke alt er rosenrødt